מכון לחקר החופש

רעש ורוד

רדיו אינטרנטי ופעולות במרחב

חוליות התרבות של מכון לחקר החופש תופסות עמדות כדי להמשיך בחקירה המשותפת של התנאים הנדרשים לחופש להתממש כמשאב פתוח לכל נפש.
תחנת הרדיו רעש ורוד מוקמת במיוחד לימי הפסטיבל ומשדרת חיים, גם פנימה אל המבנה שבו אנו נמצאות, גם החוצה אל המרשתת, עבור אוזניים רחוקות ולבבות פועמים.
הקהל הסקרן שהצליח לעבור את שער המתחם מוזמן לקחת חלק במעגלי שיח פתוחים, לעלעל בממצאים הנאספים בספרייה המשוחררת של המכון, למצוא בחופש את מקום המפגש, את הרגע למנוחה, הקשבה, הופעה, יצירה, שיתוף ופעולה.
זוהי הזמנה אישית לקחת אחריות על החירות שלך!

חברי ה"מכון לחקר החופש": יעל פלט, אסף סחאוטן, יערה יניב, רי לוין, דניס משקביץ', דניאל ניברון, יובל גוטמן, אור רימר, תומר פרוכטר, מרחב ישורון, חגי איזנברג, סולימאן חוסייסי, הלל אנסקי, רועי כהן, שני גרנות, באשיר מועלם, מיכל חביון

לאור בחירת הפסטיבל לעסוק השנה בנושא המחאה ושינוי מלמטה –  המכון פותח בלב הפסטיבל עמדת שידור של תחנת הרדיו ״רעש ורוד״ בו יתארחו פאנלים העוסקים במחאה מנקודות מבט ועשייה שונות עם מרחב לשיתוף הקהל וחשיפת תכנים מספריית החופש של המכון.

להאזנה לשידור החי בזמן אמת >>

השידור יוקלט וישודר הן לצפייה בשידור חי בלובי הפסטיבל והן ברדיו של המכון.
במקביל לשידורים תערכנה שתי פעולות במרחב הפסטיבל, ״וידויים – טקס שחרור רגשי ו״הכרזת חיים״ – הזמנה לכתיבת מסמך אישי להכרה בריבונות עצמית על חיינו, וכן יוצב לוח מודעות עם הצבה מיוחדת המזמין את הקהל לשתף עליו מחשבות, בקשות, תקוות ותהיות על מחאה וחופש ומה שביניהן.

גלריה דרפלר, הבניין ההיסטורי, הע"ח 9, קומת מרתף

*

לוח זמנים
19:15 – נפגשים לקפה והיכרות קצרה
19:45 – מתקיים הפאנל
21:30 – המשך הדיון עם חברים נוספים מהמכון, משתתפות מהקהל וחלק מהפאנלסטים

*

30/11 – מחאה כמושג ותופעה אנושית 

הפאנל יעסוק בהיסטוריה של המחאות, תיאוריות ותפיסות חברתיות ופילוסופיות על חתירה לחופש לצדק ומימוש זכויות ומיקומן בתרבויות שונות על ציר הזמן,  קווים להתארגנות מחאתית של קבוצה או יחידים, תנאים הכרחיים לקיום מחאה,  האתגרים והיתרונות של התארגנות זו, השדה הסמנטי של המושג מחאה, יישומים והשלכות של מחאות בעולם ובארץ

משתתפות:
דפנה לוי – עיתונאית, מתרגמת, עורכת ספרות / דר׳. מונא שאהין – וטרינרית מחנכת ופעילה חברתית וסביבתית חוקרת את הקשר בין סביבה לפוליטיקה / גסיקה נבו – סוציולוגית מייסדת הטריבונל – אלטרנטיבה אזרחית לתביעות צדק, חוקרת מודלים של צדק מאחה אלטרנטיבי / דר יעל ברדה – היא פעילה חברתית, משפטנית וחברת סגל במחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטה העברית ועמיתת מחקר בבית הספר קנדי לממשל באוניברסיטת הרוורד / אבי סבג – מייסד ומנהל ביה"ס מוסררה

*

1/12 – מחאה בגוף ראשון

מארח אקטיביסטים הפעילים במחאות שונות וייעסוק בחוויה האישית של הדוברים׳ות במחאה אותה הם מקדמים. איך הם התחילו, מה מניע אותם להמשיך, מה מקשה מה מעצים דגשים שלהם בהתארגנות חברתית פוליטית, לקחים משנות הפעילות, איך זה השפיע על חייהם הפרטיים והמלצות לפעיל׳ה המתחיל׳ה..

משתתפות:
דפנה ברנקל – פעילה סביבתית חברתית פוליטית. פעילה בגרינפיס ובמגמה ירוקה / יערה דניאל שוורץ – יזמת קהילתית-סביבתית משכונת שפירא, ת"א, מובילת המחאה נגד התחנה המרכזית בירושלים ונאבקת נגד כריתת עצים במרחב / אביב טטרסקי – חבר בקבוצה דהרמה מעורבת חברתית. נגד הריסות קרקעות ובתים בבעלות פלסטינית / מור גלבוע – פעיל אקלים וזכויות אדם. מנכ"ל מגמה ירוקה לשעבר. פועל לקידום צדק אקלימי בין הירדן לים.

*

2/12 – מחאה כאמנות אמנות כמחאה 

יעסוק בשאלה האם מתי ואיך יכולה אמנות להוות מחאה, האם מחאה יכולה להתבטא בשדה האמנות, מהם הפרדוקסים בשילוב ביניהן ומהם היתרונות והאפשריות הטמונות במדיום וקונטקסט חברתי סוצולוגי זה. על העשייה של הדוברים, תהליך העבודה ותגובות הקהל ואנשי עולם האמנות אליה.

משתתפות:
לאה מאואס – חלק מקבוצת סלה מנקה, מנהלת אמנותית, המרכז לאמנות מעמותה / ד״ר דיאגו רוטמן – ראש החוג ללימודי התיאטרון, האוניברסיטה העברית / ישראל רבינוביץ – אמן, אוצר ומחנך / מעין שלף – אוצרת ודוקטורנטית לאוצרות / הדס קידר – אוצרת אמנית וחברת סגל במרכז מנדל למנהיגות בנגב / רונן אידלמן – עורך שותף מגזין ערב רב / איתי זלאיט – אמן רב תחומי ומרצה לאמנות / כנרת – אמנית פרפורמנס ומשתתפת בפסטיבל מוסררהמיקס 21