יום 1 . שלישי . 15.12

2020-12-15
יפתח
לצפיה
בעוד
עכשיו
באונליין
לעוד
ימים
שעות
דקות
שעות
דקות
שניות
finished

טראנספיגורה – הכותרת שהענקנו לפסטיבל מוסררה מיקס 20, המציינת שינוי צורה חיצונית ופנימית במובן תודעתי, חיובי ועמוק – נראית כבחירה רלוונטית מתמיד, במיוחד בהסתכלות על שינוי עמוק זה מנקודת מבטו של השמאן. במקרים רבים, השמאן הוא החולה-המרפא ותודעתו מתרחבת דרך תהליך הריפוי. בתקופה של מגפה עולמית שהשפעותיה מורגשות בכל תחום, הפעולה השמאנית מאפשרת את בחינת היחסים החדשים המתרקמים בין רוחניות לאמנות ואת השינויים הבלתי פוסקים שמתחוללים בנו ובעולם שסביבנו.

החלטנו להתעקש על ממד של נוכחות ממשית והזמנו אמנים ליצור עבודה שמתייחסת לנושא המקורי, ברוח הזמן והמקום שבהם אנו פועלים. הפסטיבל יתקיים בגרסה דיגיטלית מיוחדת במשך שלושה ימים שבהם תוצג תכנית רב־תחומית המחברת בין תכנית אמנות ומיצג באוצרותה של ורה קורמן לתכנית האלקטרו-אקוסטית "מוסררה סוניקס", באוצרותו של ערן זקס. השנה הוזמן נעם ענבר לערוך תכנית מיוחדת סביב התמה המרכזית של הפסטיבל, בהשראת מסורות של ריפוי ומאגיה. בנוסף לתכנית הראשית, יערוך הפסטיבל תחרות סרטי סטודנטים בינלאומית ושני רבי שיח שיועברו בשידור חי. העבודות יפתחו לצפייה מדי יום בשעה הנקובה ויהיו זמינות למשך ימי הפסטיבל.

 

טאני קראוס

קינות

וידאו ארט, 24:10 דק', 2020, אוסטרליה
על התפר בין שתי שפות תנכיות בדד יושבת ירושלים. העבודה, שנכתבה כאוסף קינות בפורמט של אקרוסטיכון אלפביתי, מציגה את ירושלים בזמן הסגר, בדיכאון עמוק שהתפרץ בעקבות התקשורת הדיגיטלית. תוך שאיבה מן המסורת, המקצב, והצורה של קינות דתיות, היא כותבת את יומנה על קלף עם קולמוס ודיו. מתוך בית כנסת ריק בין חומותיה, קריאתה לדמיין מחדש את הגאולה מדוקלמת על ידי עדיאל קוהני חזן – עדיאל קוהני תרגום – דניאלה סלונים עריכת טקסט – הלל קולא תודות – קלמן גבריאל, האסקי גוונדה, יבניה קפלון, אסתר רדאי הופק ע"י בי"ס מוסררה, סטודיו אורגנוז
20:15
placeholder.png

אלכס דרול

דוקטרינה משופדת

עבודה אודיו־ויזואלית, 07:41, 2020, ישראל
"Gathered for a sacred rite… Call upon the oldest one to intercede… Lost for centuries" "Speak my name" "Weapons aimed at liberty" "Lost in these walls… Endlessly" IA IAK SAKKAKH IAK SAKKAKH IA SHAXUL IA KINGU IA CTHULU IA AZBUL IA AZABUA
20:10
placeholder.png

מרטינה קלאוסן

בין נשימה לרעש

פרפורמנס אודיו-ויזואלי, 28:16 דק', 2020, אוסטריה
הקלטות קול וצליל, בשילוב אובייקטים צליליים, אורגים "שכבת סאונד" כתשתית למסע אלקטרו-אקוסטי. הטקסטורות פועלות כמעין שכבת רקבובית, שדרכה שבים ובוקעים שברי וחלקי קולות. בזה אחר זה עולים וצפים אסוציאציות וקשרים מגוונים להפליא ובלתי צפויים לחלוטין. קלאוסן חוקרת ומשלבת את צלילי הקול האנושי ואובייקטים צליליים עם הקלטות שטח ומכשירים אלקטרוניים אנלוגיים ודיגיטליים. לאורך השנים שבהן בחנה את המרחב והפעולה הפרפורמטיבית, פיתחה קלאוסן בעקביות את הסגנון המוזיקלי הייחודי שלה. השתתפות האמנית בפסטיבל התאפשרה תודות לתמיכת פורום התרבות האוסטרי- תל אביב
20:35
placeholder.png

פיי שפירו והאינסוף

אלפנשיקות | שערעש

39:18 דק', 2020, ישראל
פיי שפירו יוצרת מופעים טקסיים, מרחבים לריפוי קולי וקהילתי, שבהם מוזמן הקהל להתחבר להקשבה עמוקה המאפשרת תהליכי ניקוי והעצמה של התפיסה והרגש. שיריה משלבים בין עולמות: הם קליטים כמו מוזיקת פופ, חזרתיים ומנטריים. פשוטים, מתפתלים, מפתיעים. במרכז היצירה נמצא השימוש בטווח המלא של הקול – טווח הנפרש בין היפה והמהוקצע לבין המחוספס והגולמי. חשוף ואנושי. מופע מאת – פיי שפירו תופים – רוני וגנר חליל, קלימבה, חליל אף – אבנר מרים עמית קולות, שייקר – לילה גל, ליה עמית מוזיקה, עיבודים מילים – פיי שפירו מלבד השיר ״למה התאהבתי״ – מילים ובסיס ללחן – אבי ביטר עיצוב סט, סטיילינג, אלטר – ג׳ואנה ג׳ונס תאורה – עומר שיזף צילום: אלכס אפט הופק ע"י בי"ס מוסררה, סטודיו אורגנוז
21:00
placeholder.png

שקל

ילד פרפר

היפ-הופ פסיכדלי, 30:03 דק', 2020, ישראל
שקל הוא יוצר, זמר ומפיק מוזיקלי, בין האחראים הבולטים לפריצת ההיפ הופ הישראלי בעשור האחרון. פרויקט הבית שלו הוא רביד פלוטניק – נצ׳י נצ׳, אך תחת מטרייתו גם שמות כמו טונה, פלד, ערוץ הכיבוד, סימה נון, דודו פארוק ואחרים. בשנה האחרונה הוציא את אלבום הסולו "ילד פרפר" שזכה להצלחה ולביקורות משבחות. שקל יופיע לבד ויבצע שירים מתוך אלבומיו בעיבודים חדשים. שירה – שקל (אייל דוידי) קלידים – יונתן ביטון וידאו ארט – גיל אהרונוב ניהול – ניר דרזנר תאורה – עומר שיזף צילום: טל צ'צ'יק הופק ע"י בי"ס מוסררה, סטודיו אורגנוז
19:10
placeholder.png

עדיה גודלבסקי

עוף החול

וידאו פרפורמנס, 07:31 דק', 2020, ישראל
מעשה האמנות כמעשה של תנועה המגלה ומסתירה. אבן. מפרשת ומסתירה ברחבי שכונת מוסררה תוך כדי מעשה בתוך עצמו .אבן. עדיה נע.ה. אבן. עם נֵבֶל הקיום משב כנף מנפצת ומולידה מיתוסים של זמן מקום ונפש הופק ע"י בי"ס מוסררה, סטודיו אורגנוז
19:03
placeholder.png

מלאני בונאג'ו

אדמת לילה – גן עדן מזויף

וידאו HD חד־ערוצי, צבע וסאונד, 32:00 דק', 2014, באדיבות האמנית וגלריית AKINCI, הולנד
מלאני בונאג'ו: "בשנים האחרונות אנו רואים שימוש גובר ב'תרופה' בשם איוואסקה. איוואסקה היא מרקחת פסיכדלית של חליטות צמחים שונות, שמקורה במסורות קדומות ביער האמזונס. השאלות שלי הן: מדוע אנשים שנולדו בתרבות המערב החלו להשתמש מחדש בצמחים פסיכדליים כתרופה נפשית, פיזית ורוחנית? כיצד משתלבת מסורת עתיקה זו באורח חיינו העכשווי? אילו אפשרויות ואילו השלכות גלומות בפופולריות שלה?"  
19:40
placeholder.png

יורג ברינקמן

סימולציה

וידאו ארט, 03:36 דק', 2011, גרמניה
סאונד שנלקח מסרטון יוטיוב מנותח באמצעות תוכנה ייעודית ומתורגם לתנועות מנוע סרוו. הפה נע בתיאום מושלם עם הקול שבוקע מן הווידאו, המתממש באמצעות אטב המחובר לשפה התחתונה. בסרטון המקורי, שמאנית שנויה במחלוקת המוכרת בשם "סבתא קטנה" מדברת על דת, האגו ואהבה במונולוג המעלה על הדעת מנטרה.
19:00
placeholder.png